středa 22. dubna 2009

Cena zdravotní péče v USA

Pamatujete si, jak jsem tady psal v prosinci o návštěvě doktora? Vůbec nic vážného, asi týden mi bylo blbě a chtěl jsem se dát do pucu před odletem do ČR. Děsila mě představa, že cenných 10 dnů doma strávím v posteli, tak jsem si řekl, že se pro jistotu nechám někde poslechnout. Jenže zdravotní služby na kampusu byly přes prázdniny zavřené, takže nezbývala jiná možnost než zamířit na pohotovost do nemocnice. Když jsem tenkrát popisoval detaily, ještě nebylo jasné, kolik ta celá sranda stojí. Trvalo pár měsíců, než dorazily veškeré účty a všechno se vyřídilo, ale nyní se už vše vyvrbilo.

 

Nuže, nechme mluvit čísla:

 

ELLIS HOSPITAL

DIAGNOSTIC LAB/XRAY $272

OUTPATIENT HOSPITAL $370

DOCTOR HOSP VISIT $125

 

SCHENECTADY RADIOLOG

DIAGNOSTIC LAB/XRAY $27

 

THE NEW YORK PUBLIC

NYS SURCHARGE $59.05

 

Takže např. cca 3 minuty doktora za 125 dolarů, práce laboratorního pracovníka, který si prohlédne snímky, za 59 babek. Sečteno a podtrženo, celková cena mé malé návštěvy je $853,05. Naše pojištění nabízí úlevy na některé poplatky a jinak vyžaduje 20% spoluúčast. Ve výsledku po mě chtěli tedy $126,43 (naštěstí je tu osoba, která to zaplatila za mne). Nepochybuji, že hrubé  převody na koruny zvládnete sami. Ještě stále vám přijde hodně 60 Kč, které byste za odpovídající služby zaplatili u nás?

Žádné komentáře: