pondělí 22. prosince 2008

ER (Pohotovost)

Nevím, jestli jsem se nachladil na mexické pláži (bez legrace - poslední dny v Mexiku bylo zataženo a foukalo) nebo nezvládl teplotní a sněhový přechod po návratu do USA, každopádně se týden nemohu zbavit bolesti v krku. Když se přidal kašel a když celý den nedělám skoro nic jiného, než že vyhazuji papírové kapesníky, tak jsem si říkal, že s tím půjdu něco dělat. Health Services na kampusu jsou o prázdninách zavřené, takže prakticky jedinou možností je nedaleká Ellis Hospital.

Vytočil jsem 6911 pro Campus Safety, abych se jich zeptal, jestli je vhodné jet v neděli večer na pohotovost nebo mám radši počkat na všední den. "Jestli se necítíš dobře, můžeme tě hned vzít na E.R.". Kývnul jsem a za dvě minuty byl venku - a auto Campus Safety čekalo před domem.

Pohotovost byla celkem zážitek - prošel jsem pěti lidmi. Nejdříve jsem absolvoval předprohlídku, kde se mě ptali, co mi je (dostal mě, když chtěl popsat typ bolesti v krku), kolik vážím (což nevím v kilogramech natož v jejich jednotkách)... a položili pár otázek nařízených státem New York, například zda mám v úmyslu ublížit sobě nebo jiným. Pak jsem šel k jinému okénku, kde mě registrovali do databáze. Poté mě řekli, ať se jdu posadit, že si mě vyzvednou. Tak jsem si sednul a asi za 20 vteřin si mě vzal ten člověk z prvního okénka, dal mi na ruku pásku s mým jménem a čárovým kódem a odvedl mě do sálu s doktory. Přišla sestra, změřila mi tlak a teplotu, poděkovala a odešla. Pak se objevil doktor, zahrnul za sebou závěs, představil se jménem a řekl, že mě ošetří. Prohlédl mě, poslechl a něco se mu tam nelíbilo, takže mě poslal na rentgen plic. Tam si mě vyzvedl další asistent a jako skoro každý se mě ptal, odkud jsem a co studuji. Rentgen museli (jako posledně v Čechách) dělat na dvakrát, protože mám prý dlouhé plíce. Na plicích nic nenašli, tak to diagnozovali jako nějakou virózu a jako léčbu navrhli: odpočinek, tekutiny a ibuprofen.

Nejvíc mě překvapilo, že po mě nechtěli žádné peníze. Neznám přesné podmínky našeho pojištění (pro mezinárodní studenty to zase platí trochu jinak), ale měla by tam být asi nějaká dvacetiprocentní spoluúčast. No uvidíme, třeba mě ve schránce jednou překvapí tučný účet.

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Když jsem byl v USA rok na SŠ, taky mi jednou takhle bylo a pak přišel účet rozdělený na položky. Změření teploty DIGI teploměrem, což je úkon na 5 vteřin, ocenili na USD 18. Fajn, že?

Ondřej Kubera řekl(a)...

Ha, mé měření teploty trvalo jen 2 vteřiny ;) Teploměry mají zajímavé, jak jím přejedou po hlavě od čela k bradě a je to.

No, jestli to bude takhle pěkně rozepsané, "těším" se na položku "x-ray".

Pavel Trojánek, Tee-pee řekl(a)...

všechno proplácí Bill Thomas, tak až ti přijde účet, tak rovnou za ním ;)

Ondřej Kubera řekl(a)...

tee-pee: Vím vím, díky