sobota 14. března 2009

Financial Analysis

Do třetice všeho dobrého...

Oficiální popis předmětu:


Fundamental concepts of finance (time value of money, risk, and rates of return); analysis of financial statements; bond and stock valuation; capital budgeting; cost of capital, leverage, and optimal capital structure; long-term debt management; dividend policy; mergers and acquisitions; case study of the performance of an enterprise which seeks to maximize shareholder wealth.

Pátkem skončil desátý, poslední, týden jarního trimestru, už zbývají jen zkoušky. Největší strašák už mám ale za sebou. Byl tím semestrální projekt právě na tento předmět- zpracovával jsem Finanční analýzu společnosti Google. Deadline pro odevzdání byla nekompromisně poslední přednáška. Obtížnost projektu spočívala zejména v množství přesných požadavků, co všechno musí analýza obsahovat. Šest dokumentů zadání a pokynů (9 stran) mluví za své. Také se mi to se všemi dodatky, tabulkami, grafy, seznamy, atp. vyšplhalo na 27 stran. Podruhé v tomto předmětu se mi podařilo něco podcenit, a tak se aspoň naskytla dobrá příležitost si dát životně první studijní nonstop noc. Mimochodem, přemýšleli jste někdy v podobné chvíli nad otázkou, kolikrát a kdy si vyčistit zuby?

Ačkoli ten paper byl pro mě náročný a zkouška je teprv před námi, hodnotím kurz velmi pozitivně. A to především kvůli následujícím kvalitám profesora:

  1. Profesionální projev. Mohl by učit prezentační a rétorické dovednosti. Kouzelná byla obzvlášť jeho zdůrazňovací přidupnutí pro upoutání pozornosti.
  2. Propojení s praxí. Každou hodinu komentář nad Yahoo! Finance nebo Wall Street Journal, projektem analýza skutečné společnosti.
  3. Odbornost. Ani jednou jsem neměl pocit, že by nevěděl, o čem mluví. Bohaté zkušeností s investováním.
  4. Srozumitelnost. S časovou hodnotou peněz jsem se na FELu setkal asi ve třech předmětech. Ani v jednom jsem to úplně nepochopil (což neznamenalo neúspěch u zkoušky), tady mi to bylo jasné hned.
  5. Organizace. Perfektně organizačně zvládnuté, vyjasněná očekávání. Profesor je na Union College 37(!) let a za ty roky dokázal své kurzy vyšperkovat. Vedl spoustu předmětů a hned tak ho něco nepřekvapí. Průhledné, spravedlivé, jasně dané hodnocení.

Tento téměř dokonalý one-man-show styl však nedává prostor interakci student-kantor a student-student. Přijde mi škoda, že jsme neměli ani jeden týmový úkol, byť by šlo jen o nějakou diskuzi. Holt, něco za něco.

Žádné komentáře: