pátek 6. března 2009

Další lekce nakupování, tentokrát spacáková

Chtěl jsem si v Americe koupit nový spacák a uvažoval jsem o péřovém - ten bych si za české ceny nepořídil… Péřové spacáky mají oproti těm ze syntetickým materiálů plno výhod (pokud nedopustíte, aby se vám spacák namočil) - jsou "teplejší", lehčí, skladnější a trvanlivější (déle si drží své teplotní vlastnosti). Jelikož výlet na západní pobřeží se zdá býti dobrou příležitostí ho rovnou odzkoušet, trochu jsem si s koupí pospíšil.

Vyrazil jsem kampusovým busem do Crossgates (třetí největší nákupní centrum ve státě New York) s laptopem, abych tamější ceny mohl porovnat s internetovými. Obchod, který má jinak pestrou nabídku zboží (včetně loveckých pušek), mě spacími pytli zklamal. Péřový měli jen jeden a asi bych si ho vzal, kdyby… neměli jen velikost regular.

Zůstal jsem napospas internetovým obchodům a po důkladném srovnávání (a mnoha převodech jednotek teploty a délky) jsem měl vybráno. Zvolil jsem nejlevnější obchod a dokonce poštovné bylo zadarmo - s FedEx. Jeden den poslali, druhý den jsem si vyzvedl. Je pravda, že jsem měl štěstí, že rozesílací centrum je hned ve vedlejším státě "pouhých" 500 km, ale i tak mají úžasnou logistiku. Navíc nabízejí možnost vrátit zboží zpět z jakéhokoli důvodu do 60 dnů - přiložili poštovní štítek, takže i to vrácení by bylo zdarma. Ale omlouvají se, že tyto výhody neplatí pro balíky poslané na Hawaii a Aljašku.

2 komentáře:

Pavel Trojánek, Tee-pee řekl(a)...

:). já jsem ten svůj super teplý tedy ještě nepoužil... :). už od léta pořád používám spacák, který jsem si tam koupil jako záložní, protože v tom prvním se fakt nedá usnout. je v něm hrozné horko :).. tak jsem zvědav na tvé dojmy :)

tee-pee

Ondřej Kubera řekl(a)...

Uvidíme jaká bude v noční březnové Kalifornii zima. Já hlavně nejsem takový otužilec jako ty :) A když se v něm upeču i já, tak si ho budu šetřit na vysněné spaní v iglů nebo zimním týpku.