Na poslední hodině MBA kurzu měl profesor připravenou souhrnou prezentaci, na jejímž závěru naťukl blížící se zkoušku. "Často se studenti ptají, jestli bude lehká nebo těžká. Dovolte mi použít následující analogii o vývoji výuky matematiky: "
Teaching Math In 1950:
A logger sold a truckload of lumber for $100. His cost of production is 4/5 of the price. What is his profit?
Teaching Math In 1960:
A logger sold a truckload of lumber for $100. His cost of production is 4/5 of the price, or $80. What is his profit?
Teaching Math In 1970:
A logger sold a truckload of lumber for $100. His cost of production is $80. Did he make a profit?
Teaching Math In 1980:
A logger sold a truckload of lumber for $100. His cost of production is $80 and his profit is $20. Your assignment: Underline the number 20.
Teaching Math Today
A logger cut down a beautiful forest, because he is selfish and inconsiderate and cares nothing for the habitat of animals or the preservation of our woodlands. He does this so he can make a profit of $20. What do you think of this way of making a living? After answering the question, the topic for class participation is: How did the birds and squirrels feel as the logger cut down their homes? (There are no wrong answers.)
Tak v naší zkoušce budou moct být špatné odpovědi, ale profesor ještě jednou zdůraznil, že mu nejde o znalosti, ale schopnost používat to, co máme mezi ušima.
čtvrtek 12. března 2009
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat