sobota 24. ledna 2009

Continentální časokrádež

Kdysi jsem z Mexika psal, jak nám zrušili let a jak jsme místo toho jeli taxíkem do New Jersey a letěli přes Houston. Do Cancúnu jsme se dostali skoro o 6 hodin později, což vedlo k peripetiím s autopůjčovnami a ztrátě jednoho dnu dovolené…

Po návratu jsme si s Honzou řekli, že Continental Airlines budeme kontaktovat a požádáme je o nějakou refundaci. Když jsme ze Skypu volali na zákaznickou linku, přepojilo nás to někam, kde jsme byli vyzváni, ať počkáme. Po 40 minutách stále stejné hudby nás to přestalo bavit. Tak jsme poslali email. Odpověděli šesti odstavcemi plnými poděkováním, upřímnými omluvami, pochopením a sdělením, že pro bezpečnost svých cestujících musí často spozdit své lety. A také že nám poštou posílají tři Customer Care Kit. Co si pod takovou soupravou představíte? … Máte představu? Schválně jestli jste se trefili: Tvrdší papír o několika částech: 1) Karta, na kterou můžete napsat komentáře, zpětnou vazbu, a poslat ji zadarmo zpět. Je tu o ní zmínka, ale nevidím ji. 2) Sleva 10% na příští let. 3) V letadle buď 1 premium nápoj, nebo sluchátka zdarma (na to u jiných aerolinek nepotřebujete žádný poukaz), nebo slevu $15 při nákupu více než $75.

Přemýšlím, kde jsou ty hranice, co si bez finanční kompenzace mohou dovolit. Co třeba častěji prodat let Albany-NJ-Cancún a semtam tam hodit nějakou tu "závadu"? Nebo rovnou nabízet "přímý" let? Beru, že mohou nastat různé problémy, a jsem jenom rád, jak se dbá na bezpečnostní standardy, ale když mi je nabídnuta horší služba, než kterou jsem si zaplatil, chci přinejmenším část peněz zpět. V tomto jsou EU zákony mnohem dál - však si někdy přečtěte ty směrnice o kompenzacích při zrušení nebo spoždění letu a ujistěte se, jaká máte práva.

No nic, dneska jsem si koupil letenku do San Francisca. U konkurence.

3 komentáře:

. řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.
. řekl(a)...

Mmmm...it´s sounds like a great American nightmare!

Ale nevím, jestli je horší CA nebo ten řidič na lince Harrachov-Praha :-D

Ondřej Kubera řekl(a)...

Nutno uznat, že na palubě CA byli milejší než u ČSAD Střední Čechy, a.s., ale pan řidič aspoň přijel včas.