pondělí 19. ledna 2009

O nakupování a bramborácích

V sobotu jsem si užil odpoledne a večer s hostitelskou rodinou. Nejprve jsem s Debbie jel nakupovat, protože jsem vážně potřeboval novou zimní bundu a boty. Nakupovalo se dobře a to i díky výprodejům zimního zboží. Ne že to všechno bylo extra levné, ale dala se pořídit velmi dobrá kvalita za dostupnou cenu.

Na večer jsem slíbil, že jim udělám bramboráky (i když jsem je předtím nikdy nedělal sám). Suroviny byly připravené - vč. třeba koupeného česneku poamericku přednakrájeného ve skleničce. Debbie měla radost, že koupila přesně takovou majoránku (marjoram), jakou jsem potřeboval. První bramborák se nepovedl (jak tomu někdy bývá), ale pak začly vypadat jako doma a chytaly tu správnou barvu (mami, díky za recept!)… Příjemnou zpětnou vazbou pro mě bylo, když se ve čtyřech lidech snědlo všech jedenadvacet kousků. Vlastně jeden zbyl - to že si prý vyzkoušejí, jestli se opravdu dá jíst později i studený. Jako dezert jsem nabídl lázeňské oplatky. Al se chystá někdy do Prahy, tak prý budou na seznamu, co přivést zpět.

Po večeři jsem jim vyprávěl o Mexiku a ukazoval fotky. Na závěr chtěli ještě zopakovat, jak že se ty potato pancakes řeknou v češtině. Napsal jsem jim to, užitečnější než bramborák(y) bylo však bruambhoraack(ey).

4 komentáře:

Pavel Trojánek, Tee-pee řekl(a)...

ou jé. My dělali bramboráčky na Eurocampu pro 50 lidí jako typické české jídlo. Po tříhodinové zkušenosti - nikdy více :)

Anonymní řekl(a)...

nazdárek
jsem ráda,že se bramborák povedl, ale proč by vlastně né..že jo ?:-)tak příště třeba buchty... nebo že by knedlíky...co?:-))
mamča

Ondřej Kubera řekl(a)...

Až bude čas, můžu zkusit něco upéct... Ale nejprve raději "nanečisto", troubu tu máme. Pošleš na mail recept (bábovka?)? ;)

Word-slinger řekl(a)...

Jak jsme viděla bramboráčky hned jsem dostala chuť, ale nebyly suroviny, tak jsem skončila u lívanců..:))