pondělí 26. ledna 2009

Pohledný revolucionář, který jezdí na kole

  • Sobotní večer jsem strávil s Horizons (to je ta křesťanská organizace hostitelských rodin) na Spring Semester Welcome Party. Podobnou večeři ve stejném duchu jsme zažili už v září - je určena především pro nově příchozí mezinárodní studenty. Z Unionu jsme tam byli jenom já a Lily se svým manželem, a tak byla příležitost poznat nové lidi z jiných škol.
  • Opět bohatě mezinárodní - odhadem tak dvacítka států - od Guatemaly přes Singapur po Pobřeží slonoviny.
  • Seděl jsem u stolu s pěti Korejčanky a dvěma Američany. Korejčanky zatím s angličtinou celkem bojovaly, takže byla spíše legrace než nějaké super dorozumění. Snažili se mě předat sdělení o nějakém známém [čeko men] a ani si nedokážete představit, jak jsem byl zvědavý, koho myslí. Skoro všechny si hrály se svými kapesními elektronickými překladači a za chvíli z nich vypadlo "revolution", tak jsem si chvíli říkal, jestli nemyslí Havla. Po chvíli se přidaly další indicie a už z toho byl pohledný revolucionář, který jezdí na kole, má něco společného s dramatem a nežije. Nejbohatší informace byla zmínka o prý populárním korejském tv drama Lovers in Prague / Praha Lovers. Tak nevím, asi mysleli hlavního hrdinu. I když komunikace s nimi stála hodně energie, pobavilo mě ale, jak bravurně si zvládly vyžádat email a telefonní číslo.
  • Jako na všech akcí s Horizons zde měli největší zastoupení asiaté. To bylo poznat i ve chvíli, když sálem vládl hlučný šum a orgnizátor se snažil získat pozornost prosbou, abychom se posadili. Když opakovaně zanikla výzva v angličtině, poprosil čínsky mluvící ženu, aby to nahlas prohlásila v čínštině. Do pár vteřin všichni zticha seděli.
  • Kromě jídla, seznamovacích her se zpívalo - nejen americké písně, ale i Číňané sborově předvedli, co se zpívá okolo jejich Nového roku a také Stas zahrál jednu ruskou.
  • Těsně před ochodem za mnou přišel jeden pán a zeptal se: "Jaká je odpověď na otázku, kterou ti lidé kladou nejčastěji?" Chvíli jsem váhal, jestli myslí tu otázku, co já, a pak odpověděl: "Six six." Vzhledem k jeho spokojenosti jsem se asi trefil.

Žádné komentáře: