sobota 27. června 2009

Washington, D.C.

"V D.C. jsem byla rok a moc se mi tam líbilo."

"Je to ošklivý město, vůbec tam nejezdi."


O Washingtonu, D.C. jsem dopředu slyšel celou škálu názorů od těch, co jej navštívili. Někdo byl nadšen, jiný zklamán. Takže jsem opět nasadil spíše nižší očekávání a ve výsledku byl mile překvapen.

  • Hostel, který jsme měli rezervovaný, sliboval spoj z nádraží zdarma. Když jsem jim volal, kde nás vyzvednou, slečna mi řekla, že si mám vzít taxíka. Tak jsem jí říkal, že na webu se chlubili dopravou zdarma, a ona odpověděla, že nám taxíka zaplatí (nebo dají příspěvek), když si schováme účtenku. Při výstupu z nádražního areálu se naši pozornost snažil upoutat jeden taxikář a lákal nás bůhvíkam, takže jsme mu s úsměvem odvětili, že si vezmeme taxi, které tu čeká. Taxikář z Pakistánu byl slušný, i když málem přejel lidi na přechodu, kteří se tam na chvíli zastavili. Jak jsme jeli, tak nám říkal, jaké části města jsou bezpečné a které ne - když jsme hned viděli jedno zatýkání, věřili jsme mu.
  • Hostel byl slušný, i když s lehce neprofesionálním personálem. Důležitá byla bezpečná lokalita - plná barů a fastfoodů.
  • Po příjezdu jsem si konečně změřil teplotu, teploměr potvrdil horečku a já započal dvoudenní léčení se, kdy jsem se téměř nehnul z postele. Naštěstí se to pak vylepšilo, že jsme aspoň jednou mohli vyrazit do centra.
  • Nedaleko od hostelu se očividně něco natáčelo. Nejen že všude možně byly desítky lidí s vysílačkami, ale na mostě stála kolona filmových kamiónů.
  • To nejzajímavější v centru města je naštěstí všechno hezky pohromadě, takže jsme toho během párhodinové procházky zmákli docela dost. Více na fotkách.
  • Metrem jsme jezdili naštěstí na druhé straně červené linky a o pár dní dřív, než se stala ta nehoda. Jinak je zajímavé, jaká je v metro zastávkách tma.
  • Vzhledem k tomu, že blízko centra je letiště, letadla tam lítají neuvěřitelně nízko. Docela podívaná. Do toho tad nad námi furt kroužila helikoptéra.
  • Občas vás dost okouzlí něco, co průvodce či mapa nezmiňuje. Když se trochu setmělo a my mířili k Bílému domu, zdálo se nám, že vedle něco zablikalo. Rázem jsme zjistili, že se nám to nezdá a že park je plný stovek a stovek světlušek. Miniohňostroj.
  • Celkově na mě udělalo centrum Washingtonu, DC docela příjemný dojem - čisté a klidné. Trochu víc odpočinkové oproti crazy New Yorku.

FOTKY

Žádné komentáře: