středa 3. června 2009

Montreal - část druhá

  1. Jedním z tradičních pokrmů oblasti Quebec je tzv. poutine - hranolky s omáčkou a sýrem, někdy i kousky masa. Vyzkoušel jsem hned dvakrát a dobrý, chutná to trochu jako guláš.
  2. Auta mají spzky jen vzadu.
  3. V Montrealu jsou hezčí holky než v Americe. Tečka.
  4. Ne všude (ale někde ano) nám fungovali americké i evropské platební karty.
  5. Na některých světelných křižovatkách chybí semafory pro chodce - řídíte se tím stejným jako auta. Semafory pro auta se také různí - mají v rozmezí 3-6 světel.
  6. Montreal je rájem pro cyklisty, všude jsou cyklostezky, stojany k zaparkování,  na mnoha místech si můžete půjčit kolo.
  7. Město vidí sebe samo trochu pootočeně - kompasem tu jsou řeka a hory. Kdo nezná jejich konvenci, nechá se lehce zmást. Např. East End je ve skutečnosti na severu.
  8. Oficiálním jazykem je francouzština, zhruba ve 20% domácností se mluví anglicky, většina lidí je schopná komunikovat oběma jazyky. No, umět takhle "jednoduše" dva světové jazyky, to nezní špatně.


 

2 komentáře:

Unknown řekl(a)...

Jednou jsem slyšela mluvit Céline Dion v nějakém pořadu francouzsky a celkem mě to pobavilo. Nerozuměla jsem jí ani slovo :-) Ráda bych si frankofonní Kanadu jednou vyzkoušela na vlastní kůži.

Ondřej Kubera řekl(a)...

I mě, který nerozumí ani jedné francouzštině, přišla ta kanadská nějaká jiná oproti pařížské. Musím ale říct, že v Paříži mi merci znělo líp.