čtvrtek 25. června 2009

Snění v NY aneb případ pro psychologa?

Následující příspěvek jsem měl možná poslat psychologovi, ale pak jsem si řekl, že se mezi čtenáři může najít někdo znalý, kdo bude mít nějaké chytré vysvětlení.

Jednu pozdní noc v New Yorku se mi zdály dost divné sny. Asi bych to ani neměl nazývat sny, protože to bylo ještě dřív, než jsem usnul. Byl jsem plně při vědomí, i když už dost unavený. Byly to spíše takové nereálné představy, které vyskakovaly, když jsem se díval kolem sebe. Snažil jsem se argumentovat - no, to si jen tak vymýšlím, aby byla legrace (když nespím, tak si přeci můžu sám určit, na co budu myslet). Normálně by mě ale takové asociace nenapadly ani kdybych chtěl a v tu noc to všechno přicházelo úplně samo. Když jsem chtěl i když jsem nechtěl.

Nestalo/nestává se někomu z vás něco podobného? Nemá tento typ snění/představ odborný název?

A teď to hlavní - představy, které se mi vyvolaly. Naštěstí jsem si je poznamenal:

  • Ninja bagety - našikmo seříznuté bagety, z kterých kouká salám, sýr a zelenina tak, aby vytvořili zuby jako u nebezpečných disků. Lítají všude možně, samozřejmě.
  • Kolem nás je bazén - s vodou jak z počítačové hry. Po okraji bazénu jsou vyskládány obří plátky okurky.
  • Soška dalajlámy klepe na záda.
  • Lustr se začíná nafukovat a vyplňovat prostor místnosti.
  • Všude lítají curlingové kameny - na každém je velký plátek olivy.
  • Pohled na newyorské mrakodrapy, jak pěkně skáčou. Nebe je ale nízko, takže se odráží.
  • Otočím se ke zdi a vidím tam medvěda - s nakloněnou hlavou a mírumilovně koukajícího.

4 komentáře:

Unknown řekl(a)...

Ne pro psychologa, ale pro psychiatra :-D Zrovna teď jsem četla v románu od Fulghuma, jak jeden hostitel podával na večírku jen čerstvé ovocné šťávy. Ne snad, že by z nich chtěl udělat abstinenty, ale měl pocit, že alkohol s hašišem nejdou moc dohromady :) Takže pozor. Ale teď vážně, mně se v takovém polospánku zas vybavují různá nesmyslná slovní spojení a věty. Příště si je zapíšu a taky se pochlubím. Btw: Robert Fulghum, Třetí přání - doporučuju.

Ondřej Kubera řekl(a)...

Půjdeme k psychiatrovi spolu? Těším se na tvé slovní perly. Ještě dodávám, že můj případ nebyl v žádném polospánku - bylo to sice před spaním, ale byl jsem při plném vědomí (žádné klimbání). A Třetí přání si přidávám na seznam k přečtení.

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Štaflíku, a nebyl jsi předtím na návštěvě u kamaráda, který, ač jinak kuchařský antitalent, podával voňavé sušenky, bramboráky nebo bylinný čaj? Tím by se mnohé vysvětlovalo ;-)
Jinak bych se zamyslela nad tím, jak dlouho jsi před tím nespal (píšeš, že jsi byl unavený), jestli jsi v poslední době nebral léky, jaké? a to že máš pocit, že jsi byl "při plném vědomí", ještě nemusí znamenat, že jsi BYL při plném vědomí.
Jinak Třetí přání také doporučuji, jen ten třetí díl byl nějaký divný.
Měj se fajn Dáša
(nějak nevím, jakou si zvolit identitu, tak promiň že anonymní)

Ondřej Kubera řekl(a)...

Ahoj Dášo,

díky moc za vzkaz. Únava to může trochu vysvětlovat, ale žádný "bylinný kamarád" tam nehrál a léky jsem nebral žádné nové.

Koukám, že jste na web dali fotky z parků - jsou fakt bomba!

Pozdravuj Davida. Mějte se krásně.

Š.