Nakonec jsme se pro jistotu rozhodli, že si je pořídíme. Vzhledem k tomu, že na rozdíl od jiných států Karibiku Mexiko není tak rizikové a nejeli jsme tam večery a rána trávit v džungli a měli jsme s sebou připraveni vysoce účinný repelent, jsme si řekli, že riskneme méně spolehlivou koupi léků přes internet. I za 40 dolarů plus 32 za urychlené poštovné to vyšlo několikanásobně levněji než v kamenné lékárně.
Složením jsou tablety stejné (Chloroquine Phosphate), ale ty v lékárnách jsou "značkové" a platíte tam za jejich marketing atp. Podobně jako když si koupíte William & Delvin džíny pod značkou Freeway. Objednali (= zaplatili) a čekali.
Jenže - když tablety nedorazily ve slíbeném čase ani do našeho odletu, rozjel se následující kolotoč:
- Já: O tablety už nemám zájem, chci zpět peníze.
- Oni: Můžeme vám je zdarma přeposlat do Mexika.
- Já: Nebudeme na jednom místě, chci zpět peníze.
- Oni: Vyjasníme situaci a ozveme se.
- Oni: Za 2-3 dny by zásilka měla dorazit.
- Já: Nedorazila mi v čase, který jsem si zaplatil, už ji nechci, chci zpět peníze.
- Oni: Až bude objednávka poslána zpět, vrátíme vám peníze.
- Oni: Zásilka byla doručena. (Zatímco jsme byli v Mexiku)
- Já: Co mám udělat, když chci poslat zpět zásilku na účet příjemce?
- Oni: Dle našich pravidel nebereme objednávky zpět. Měl jste ji odmítnout, pak bychom vám vrátili peníze. Teď s tím nemůžeme nic dělat, když zásilka byla doručena.
- Já: Neměl jsem možnost odmítnout zásilku. Nesplnili jste sjednané podmínky o čase doručení. Slíbili jste mi, že mi vrátíte peníze, až bude dobírka poslána zpět. Proto ji chci poslat lék zpět a vrátit peníze.
- Oni: Měl jste dobírku odmítnout, ne ji přijmout. Jen v tom případě bychom vám vrátili peníze. Není naše vina, že se pod příjem někdo podepsal. Zásilka byla doručena a doručené zásillky nebereme zpět.
Problém je v tom, že jsem neměl možnost zásilku odmítnout. Když mi ji na kampusové poště předávali, byla už školou dávno přijatá. Prášky jsou firmou Bayer vyrobené v Indii - odkud také přišly. Na celním prohlášení je zaškrtnuto dar a jako jméno a plná adresa příjemce "Ondrej USA" - asi jsem tu tedy jediný. Chápu, že lék není knížka a že ho nechtějí přijmout zpět (i když bůhví, jaké jsou tu na to zákony). Ale - co kdyby uvnitř nic nebylo? Jak to budu reklamovat? Navíc mi zásilka nepřišla do 9 dnů, jak jsem si připlatil.
Tak, teď už snad máte všechny indicie. Co byste dělali na mém místě? Napadá vás nějaké řešení, jak z nich dostat aspoň tu cenu poštovného? Kdo přijde z nápadem, který povede k tomu, že mi vrátí aspoň část peněz, má u mě tričko z Ameriky!
4 komentáře:
existuje něco jako americké "Na vlastní Oči", "Občanské Judo", nebo "Černé ovce"?. Minimálně článek do novin nebo email organizaci na ochranu spotřebitele... ;)... Nebo si rovnou najmou právníka :D
Právníka už jsem zkoušel (Alex od Rosie), ale písnout nějaké spotřebitelské organizaci bych mohl. Díky za tipy ;)
Ahoj,
prodej to někomu dalšímu, kdo se chystá do pralesa. Američani skočí po poznámce, jak se to hodí, po všem. Ještě na tom můžeš vydělat.
F.
Díky, Fleku, za tip a přidávám tvůj nový blog do odkazů - a do svého google readeru...
Okomentovat