pondělí 2. února 2009

Neoficiální svátek Super Bowl

Třiačtyřicátý ročník Super Bowlu je právě v plném proudu. Američtí fotbalisté Pittsburgh Steelers momentálně vedou nad Arizona Cardinals ve finálovém zápasu severoamerické National Football League. V Americe obecně nejsledovanější televizní vysílání v roce.

Zajímavé je, že velká část populace se na Super Bowl nedívá kvůli fotbalu, ale díky přestávkovým reklamám. Mnohé se vyrábějí speciálně pro tento večer a patří mezi nejvtipnější, nejoriginálnější, nejoblíbenější a také nejdražší televizní reklamy vůbec.

Přízvisko "national holiday" si Super Bowl zaslouží i z hlediska konzumace jídla. Po Dnu díkuvzdání je Super Bowl dnem s největší spotřebou jídla.

Ne že by mě sportovní novinky nějak vzrušovaly, ale i tak mě překvapilo, že jsem o Super Bowlu neviděl ani jednu zmínku na českých zpravodajských serverech, protože v USA je to teď událost číslo jedna.

5 komentářů:

Pavel Trojánek, Tee-pee řekl(a)...

na nově na to ve sportu upozornili, že to jde u nich na internetu v přímém přenosu... ale pro nás Evropany je vysílací čas po půlnoci trochu pozdě :)

Unknown řekl(a)...

Já si pamatuju na Super Bowl akorát z HIMYM. Jak si to nahráli a pak se snažili celý den nedozvědět se výsledky, aby byli překvapení z videa :-D

Anonymní řekl(a)...

Sakra, Veverka mi vzala z pusy, že si nešlo nevšimnout fanatičnosti okolo superbowl v HIMYM :-)...je pravda, že jsem o tom v našich médiích zaslech jenom krátkou zmínku. Na druhou stranu to, že je americkej prezident považovanej za nejdůležitějšího člověka planety, podle mě neni důvod, aby čistě americká sportovní (asi nejen sportovní :) ) událost něco znamenala i ve světě. Petr

. řekl(a)...

To mi připomíná včerejší historku vztahující se k SB. Made by my kamarád.
"Tak jsem napsal Mechimu, co dělá, jestli mi nechce konečně vypálit ty CD. No a on mi normálně napsal : Koukám na sport, kterej vůbec neznám a nerozumím mu, ale jsou tam nějací Kardinálové a maj pěkný dresy, tak jim fandím..."
:-D

Ondřej Kubera řekl(a)...

Jo, ten díl HIMYM to docela vystihuje se vším, co se kolem toho točí - jídlo, sázení, reklamy (to částečně vysvětluje, proč ženy tvoří bohatých 40% diváků).

To Petr: Jasně, jen do českého zpravodajství se dostane kdejaká (americká) "blbost", tak jsem si říkal, proč pořádně nezahrnuli i tuto :-) (Mimochodem jsem četl, že Super Bowl patří ke světově nejsledovanějším sportovním událostem přenášených televizí a že obvykle zaostává jen za finálem Ligy mistrů.)