sobota 14. února 2009

Problém s antimalariky aneb získej zdarma tričko z Ameriky!

Než jsme se v listopadu chystali do Mexika, zvažovali jsme, zda si kromě doporučených očkování koupit i antimalarika (proti malárii se nedá očkovat). Některé zdroje je do Mexika doporučují, jiné zas že je to zbytečné. Výhody antimalarik jsou zřejmé, ale mají také řadu nevýhod: možné vedlejší účinky, cena, neposkytují absolutní ochranu, v případě neúčinnosti mohou zmírnit projev a pak se na to hůř přijde.

Nakonec jsme se pro jistotu rozhodli, že si je pořídíme. Vzhledem k tomu, že na rozdíl od jiných států Karibiku Mexiko není tak rizikové a nejeli jsme tam večery a rána trávit v džungli a měli jsme s sebou připraveni vysoce účinný repelent, jsme si řekli, že riskneme méně spolehlivou koupi léků přes internet. I za 40 dolarů plus 32 za urychlené poštovné to vyšlo několikanásobně levněji než v kamenné lékárně.
Složením jsou tablety stejné (Chloroquine Phosphate), ale ty v lékárnách jsou "značkové" a platíte tam za jejich marketing atp. Podobně jako když si koupíte William & Delvin džíny pod značkou Freeway. Objednali (= zaplatili) a čekali.

Jenže - když tablety nedorazily ve slíbeném čase ani do našeho odletu, rozjel se následující kolotoč:
  • Já: O tablety už nemám zájem, chci zpět peníze.
  • Oni: Můžeme vám je zdarma přeposlat do Mexika.
  • Já: Nebudeme na jednom místě, chci zpět peníze.
  • Oni: Vyjasníme situaci a ozveme se.
  • Oni: Za 2-3 dny by zásilka měla dorazit.
  • Já: Nedorazila mi v čase, který jsem si zaplatil, už ji nechci, chci zpět peníze.
  • Oni: Až bude objednávka poslána zpět, vrátíme vám peníze.
  • Oni: Zásilka byla doručena. (Zatímco jsme byli v Mexiku)
  • Já: Co mám udělat, když chci poslat zpět zásilku na účet příjemce?
  • Oni: Dle našich pravidel nebereme objednávky zpět. Měl jste ji odmítnout, pak bychom vám vrátili peníze. Teď s tím nemůžeme nic dělat, když zásilka byla doručena.
  • Já: Neměl jsem možnost odmítnout zásilku. Nesplnili jste sjednané podmínky o čase doručení. Slíbili jste mi, že mi vrátíte peníze, až bude dobírka poslána zpět. Proto ji chci poslat lék zpět a vrátit peníze.
  • Oni: Měl jste dobírku odmítnout, ne ji přijmout. Jen v tom případě bychom vám vrátili peníze. Není naše vina, že se pod příjem někdo podepsal. Zásilka byla doručena a doručené zásillky nebereme zpět.

Problém je v tom, že jsem neměl možnost zásilku odmítnout. Když mi ji na kampusové poště předávali, byla už školou dávno přijatá. Prášky jsou firmou Bayer vyrobené v Indii - odkud také přišly. Na celním prohlášení je zaškrtnuto dar a jako jméno a plná adresa příjemce "Ondrej USA" - asi jsem tu tedy jediný. Chápu, že lék není knížka a že ho nechtějí přijmout zpět (i když bůhví, jaké jsou tu na to zákony). Ale - co kdyby uvnitř nic nebylo? Jak to budu reklamovat? Navíc mi zásilka nepřišla do 9 dnů, jak jsem si připlatil.

Tak, teď už snad máte všechny indicie. Co byste dělali na mém místě? Napadá vás nějaké řešení, jak z nich dostat aspoň tu cenu poštovného? Kdo přijde z nápadem, který povede k tomu, že mi vrátí aspoň část peněz, má u mě tričko z Ameriky!

4 komentáře:

Pavel Trojánek, Tee-pee řekl(a)...

existuje něco jako americké "Na vlastní Oči", "Občanské Judo", nebo "Černé ovce"?. Minimálně článek do novin nebo email organizaci na ochranu spotřebitele... ;)... Nebo si rovnou najmou právníka :D

Ondřej Kubera řekl(a)...

Právníka už jsem zkoušel (Alex od Rosie), ale písnout nějaké spotřebitelské organizaci bych mohl. Díky za tipy ;)

Pavel Konečný - Flek řekl(a)...

Ahoj,

prodej to někomu dalšímu, kdo se chystá do pralesa. Američani skočí po poznámce, jak se to hodí, po všem. Ještě na tom můžeš vydělat.

F.

Ondřej Kubera řekl(a)...

Díky, Fleku, za tip a přidávám tvůj nový blog do odkazů - a do svého google readeru...