čtvrtek 21. května 2009

iPod dotek

Když jsem v Česku viděl žebříčky nejsilnějších IT firem, moc jsem nerozuměl, co tak vysoko dělá Apple - setkal jsem se tehdá jen s asi třemi uživateli Macu a na tramvaji viděl reklamu na ukouslé jablko. V USA jsem pochopil. Tady na škole mezi studenty bych poměr PC : Mac tipoval tak jedna ku jedné a najít někoho, kdo nemá iPod, by mohl být úkol za trest.

 

Zajímalo mě, co na jablíčkových produktech všichni vidí, tak jsem si řekl, že si prožiju zkušenost s něčím takovým a koupil jsem si iPod Touch. To je více méně ochuzený iPhone, vynález roku 2007 podle časopisu TIME. Na rozdíl od iPhonu mu samozřejmě chybí "telefon", dále hlavně GPS nebo foťák. Jinak to má skoro shodné vlastnosti, takže kromě přehrávače hudby, podcastů, filmů či fotek může sloužit jako malý kapesní počítač.

 

Apple produkty nevynikají tím, že by vyhrávaly tabulkové souhrny technických charakteristik. Je to o něčem jiném. O nových nápadech, jež zvyšují požitek uživatele. A asi i o nějakém kouzlu navíc.

 

Nebudu se rozepisovat o tom, co iPod touch umí, to si můžete přečíst jinde, nebo omrknout video níže.

Mimochodem, pokud se podíváte aspoň na kus, pak určitě napište, co říkáte na rétorické dovednosti slečny průvodkyně.



  

A méně důležité věci někdy bývají zajímavější - níže je reklama chlubící se novým rozměrem mobilních her. Takže např. auta neovládáte tlačítkem 4 a 6, ale jednoduše zacházíte s přístrojem jako s volantem.




iPod je bezesporu hračička. Můžete s ním surfovat po netu, dívat se na filmy, číst knížky, využít jej jako diář (např. synchronizovaný s Outlookem) nebo třeba skypovat s přáteli. Nebo cokoli jiného, co si vyberete z nabídky desítek tisíců aplikací. Ale o tom možná někdy příště...

Žádné komentáře: