pondělí 17. listopadu 2008

Založena 1795

Když jsem se někdy před rokem rozmýšlel, jakou americkou školu si vyberu, srovnával jsem především nabídky předmětů, možnosti trávení volného času, práce, rozvoje angličiny a cestování.

Nijak jsem se příliš nezajímal o tradici, historii a podobná fakta o nabízeních univerzitách. Když jsem si vybral Union College, nepovažoval jsem ji za nějak výjimečnou mezi americkými college. Nicméně, ukázalo se, že jsem se možná trochu mýlil, a Union College není úplně jako ostatní. Zde jsou některé zajímavosti:

  • první americká college s jednotným kampusem
  • vysoce hodnocená za velmi bohatou nabídku studentských aktivit
  • dostatečně malá pro obklopení lidmi, které znáš, ale dost velká pro potkávání nových lidí (heslo z prospektu není jen pouhou frází...)
  • dvě třetiny studentů si vyzkouší studium v zahraničí
  • poměr student:profesoři 11:1
  • 1st U.S. college to offer engineering with liberal arts (raději jsem se nepokoušel o překlad)
  • průměrně 20 studentů ve třídě
  • Eliphalet Nott byl prezidentem 62 let (1804-1866)
  • třetinový systém - jedna třetina předmětů povinná, druhá dána oborem studia, třetí volitelná
  • školou v historii prošla řada amerických politiků (např. prezident Chester A. Arthur )
    do 1830 zde graduoval podobný počet studentů jako na jiných college v USA a Union College stála po boku univerzit jako Harvard, Yale a Princeton

2 komentáře:

Unknown řekl(a)...

UK začala vydávat takové barevné brožurky, aby ukázala, jak je moderní (a zároveň s historickou tradicí) a nalákala studenty ;-). Citace:"...když Kolumbus objevil Ameriku, na UK už se téměř 150 let učilo!"

Ondřej Kubera řekl(a)...

Když Mickey Mousovi bylo 20, na UC už se učilo přes 150 let! :-)