pondělí 10. listopadu 2008

Šachy na ledě

Dnes se školní klub curlingu rozhodl - letos poprvé - vyvinout aktivitu. Ikdyž jsme se sešli jen tři, vyjeli jsme do místní "curlingárny". Pat s Paulem už to hráli loni, takže trenérku, která nám byla k dispozici, jsem měl sám pro sebe.

Pro začátek není potřeba žádné speciální vybavení - místo speciálních curlingových bot postačí zapůjčený klouzavý návlek (na levé chodidlo). Vzhledem k tomu, že i XL návlek se mi nepodařilo natáhnout na mou botu, musel jsem si vystačit s takovou plackou, která klouže po ledě, ale bota na ní drží. Nejtěžší je to, co je zároveň nejdůležitější - totiž technika počátečního skluzu (s následným puštěním kamene), učil jsem se i základy míření. Samotné metání je jednoduché, i když je těžké odhadnout kdy zametat a kdy ne - ale o tom ta hra je.

Vzhledem k tomu, kolik nás bylo, jsme jen tak trénovali - jeden "házel" a dva zametali. Po Novém roce by se mělo začít chodit častěji a ve větším počtu - to už se budou moct hrát zápasy a začne vzrušující taktické soupeření.

3 komentáře:

Pavel Trojánek, Tee-pee řekl(a)...

heeeey :)

hope you are gonna beat Afro when you come back :D!

Ondřej Kubera řekl(a)...

no doubt about it ;)

. řekl(a)...

Já bych se tady zase přehnaně nehecovala, pánové :-P

A mám metodickou poznámku :)) Metení teda není vůbec jednoduchý. Naučit se dobře a fakt efektivně využít veškerou svojí sílu, ke správnému metení, je pěkná fuška. Žádná úklidová technika... :D