středa 5. listopadu 2008

A vítězem se stává...

Sedím se zhruba dalšími třemi desítkami studentů v jednom z Minerva domů. Spojuje nás natočení směrem k velké telivizi a sledování mnohohodinového programu na CNN - Election Night in America. Políčka na mapě padesátky států se postupně zabarvují - pokud v daném státě skončilo hlasování, tak z šedé na žlutou. A pokud se rozhodne, tak na modrou či červenou. (Mimochodem, technické zpracování "show" je velmi zajímavé - např. ve studiu živě promítli hologram člověka řečnícího v Chicagu.)

Když se podívám kolem sebe, tak můžu potvrdit, že mladý člověk na východu USA je typickým voličem Obamy. Někdo má tričko s Barackem, jiní se nechávají fotit s prsty do óčka, někdo přijde ke mně s notebookem, podívá se na mapu a prohlásí "Jestli tyhle tři šedá políčka zmodrají, hra skončila". A ani není třeba na tyto státy čekat - před pár momenty se dostavily výsledky z Kalifornie a CNN prezentuje titulek BARACK OBAMA ELECTED PRESIDENT.

2 komentáře:

Word-slinger řekl(a)...

A koho bys volil ty?

Můžeš zkusit test:

http://aktualne.centrum.cz/zahranici/amerika/clanek.phtml?id=621133

Ondřej Kubera řekl(a)...

Můžu se mýlit, ale přijde mi, že když někdo otevřeně vyjádří svůj politický názor, ti s opačným okamžitě volají (ať už otevřeně nebo vnitřně) "jak jen můžeš", "jsi hloupý", "vůbec tomu nerozumíš", ... až "můžu já se s tebou vůbec bavit?". Možná přeháním, každopádně mi přijde, že se o politice ještě neumíme pořádně bavit.


V "tvém" testu mi vyšel ten, kterému jsem držel palce - můj postoj byl však hodně ovlivněn dojmem, jak na mě daný kandidát působí. Kdybych tu mohl volit, postavil bych se k tomu zodpovědněji a lépe bych se podíval pod pokličku obou kandidátů ;)