neděle 28. září 2008

To je psycho

Asi jediným humanitním oborem (nepočítaje jazyky), kterým by mě bavilo se zabývat, by byla psychologie. Když jsem ale slyšel, jakým způsobem probíhá studium psychologie například na Filozofické fakultě UK nebo nahlédl do některé studijní literatury, brzy mě přešla chuť. I proto jsem uvítal příležitost se obklopit psychologií tady na Unionu. Kromě manažerského kurzu, který je o organizační psychologii, mám Psychologii paměti & myšlení (= kognitivní psychologie).

Máme skvělou profesorku - je akční, pozitivně laděná a umí látku perfektně předat. Když jsem se jí po první hodině ptal na rozdíly v různých vydáních knihy, abych nenalétl při internetové koupi, na konci druhé přednášky za mnou přišla a půjčila mi svou učebnici do doby, než mi přijde. Když chce přetáhnout konec hodiny o minutu, zeptá se na svolení, a písemky dostáváme ve dvou kopiích - abychom si tu druhou pak mohli hned projít a prodiskutovat.

Příliš se nerýpeme v pojmech - spíš se snažíme pochopit, jak to všechno funguje, a to často na vlastní kůži skrze různé experimenty. Není výjimkou, že hodiny jsou zpestřeny zajímavými krátkými videy podporující výklad - třeba seznámení s člověkem s prosopagnosií, poruchou rozpoznávání obličejů.

Na poslední hodiny jsme začli s tématem pozornosti. Pokud máte chuť, zkuste si pustit video, kde si bude několik mladých lidí přihrávat basketbalovým míčem. Vaším úkolem je během sledování spočítat všechny přihrávky. Máte jen jeden pokus, pak napište komentář, kolik jste napočítali. Tak vzhůru do počítání.

4 komentáře:

Pete řekl(a)...

ahoj,
docela by mě zajímalo jaký business/manažerský předměty sis nabral. Psychologie mě čeká, tak si počkám na tvoje zážitky...

. řekl(a)...

26 ale mám pocit , že mi jich pár uteklo.Hlavně jak tam přešla ta opice nebo co to bylo černého :-D

Ondřej Kubera řekl(a)...

to petr: Zdravím tě a doufám, že jsi ten Petr, co myslím ;-) Mám jeden MBA kurz - Managing People & Teams in Organizations (pak tu Psychology of Memory & Thinking a Basic Spanish). Máme tři předměty na trimestr a na další jsme si ještě nevybírali.

Pete řekl(a)...

jasně, ten správný petr. To je dobrý, mam Project Management (něco jako tvoje teams). Vy máte celkově 3 předměty? To snad ne... My 6. Na trimestr... Minimum jsou 4. Ale kvalita velká, nemohu srovnávat s českem. Pak jsem se upsal na Supply chain management, managerial information systems a managerial science... nějak bysme se měli domluvit na Skype