sobota 25. července 2009

www.craigslist.org

Craigslist.org je adresa, kterou by si měl zapamatovat každý, kdo jede na delší dobu do USA. Jednoduše řečeno je to takový online bazar - kdokoli může napsat inzerát nabízející/poptávající cokoli. V čem spočívá jeho síla oproti např. e-bay.com? Zejména v tom, že je orientován lokálně. Zboží vyhledáváte ve svém regionu a pak se s danou osobou nejspíše budete chtít setkat, posoudíte lépe důvěryhodnost a většinou je lepší předmět vidět předem na vlastní oči, než si ho nechat poslat.

Přes rok jsme na Craigslistu nic moc nekupovali, ale teď ke konci jsme ho využili. S Honzou jsme si takhle výhodně koupili Macbooky. Vždy je to ale samozřejmě risk. Chlápek, od kterého jsem chtěl počítač koupit, působil po telefonu velmi sympaticky. Pak mě ale trochu zaskočilo, když dvakrát odložil schůzku, aniž by mi to dal vědět. Když to konečně vyšlo, nechal jsem lehce čekat já jeho (i tak trochu záměrně, ať je to fér). Když jsme se s ním bavili (u Dodge Durango), pro zvýšení důvěryhodnosti nám pověděl něco o sobě (majitel firmy), ukázal kreditky a já jsem pochopil, proč dopoledne neřešil čas setkání. Asi je zvyklý, že se všechno točí kolem něj. Ukázal nám i týdenní výplatní pásku, aby nás přesvědčil, že nemá zájem nás okrást. Bylo na ní 7500 dolarů.

Žádné komentáře: