pondělí 20. července 2009

Saratoga Springs. A krávy velké jako kráva.

Kdysi, na jednom lednovém setkání s Horizons, jsem se potkal s Ryanem - asi třicetiletým chlapíkem. Pár minut jsme si tam povídali. Říkal, že občas o sobotách hrajou florbal, tak že by mě mohl někdy vyzvednout, kdybych si chtěl taky zahrát. Bohužel to dopadlo tak, že když hráli, tak já jsem nemohl, a když jsem mohl, tak nehráli. Nedávno jsme se spojili a říkal, že musíme něco podniknout, než odjedu. "Ty jsi tady už jen dva tři týdny, vyber si, co chceš. Nechám to na tobě," napsal mi.

Navrhl jsem, že bychom se mohli podívat do městečka Saratoga Springs. Slyšel jsem, že je docela pěkné a navíc nedaleko odtud probíhala tento týden nějaká pouťová akce. Nápad se mu líbil a hrozně se divil, že jsem za celý rok nebyl v Saratoze. Později jsem mu ten "posměch" drobně oplatil, když jsem zjistil, že za celý svůj dosavadní život nebyl v Bostonu.

A v sobotu odpoledne jsme vyrazili. Cestou autem jsme si perfektně pokecali, Ryan pracuje ve zdravotní pojišťovně, a tak mi například vysvětlil, co tu dělá zdravotnické služby tak nákladné. V Saratoga Springs jsme se podívali nejprve do pěkného parku (Congress Park). Na hlavní třídě (Broadway) byly k nepřehlédnutí koňské sochy - obarvené styly různých umělců. To mi vybalo vzpomínky na výstavu CowParade v Praze před pěti lety. Něco podobného.

Také jsme zajeli omrknout Skidmore College - školu počtem studentů podobného rozsahu jako Union College. Je zajímavé, jak je obklopena zelení - na americké poměry bych řekl "uprostřed lesa".

Pak jsme vyrazili do Ballston Spa na Saratoga County Fair. Akce trvala skoro celý týden a očividně o ní byl zájem - přijížděly davy lidí... Protože parkoviště se rychle zaplnila, místní lidé nabízeli za pět až deset dolarů své zahrady. Shodou náhod je Ryan také jeden z místních a tak jsme žádné parkovné neplatili . Saratoga County Fair je zčásti pouť, zčásti zemědělský veletrh/přehlídka. Takže jsme si například zastříleli ze vzduchovky, viděli spoustu zvířat (ty krávy byly fakt velké) a ochutnali jablka v polevě a pouťovou klasiku - fried dough (takový sladký langoš) - obojí bylo moc dobré.

Celé odpoledne jsem si fakt užil. I výlet s člověkem, kterého téměř neznáte, může být super.

FOTKY

Žádné komentáře: